“Güvenliğiniz İçin 24 saat DEVRE’ deyiz”

İşyerleri yada evlerdeki kurulu bulanan alarm sistemleriyle bağlantılı çalışan bilgisayarlar vasıtasıyla bağlı bulunan aboneleri  telefon hattı üzerinden 24 saat izleyen ve gerekli durumlarda müdahalede bulunan özel güvenlik bürosudur. Bir başka ifade ile Alarm İzleme Merkezi hizmeti; kendisine bağlı abonelere ait panellerin, 7 gün 24 saat elektronik ortamda, tam donanımlı bilgisayarlar ve profesyoneller tarafından takip edilip güvenlik çemberine alınmasıdır.

Ana görevi bir alarm mesajı alındığında yanlış alarmları eleyerek en kısa sürede olaya müdahale etmektir. Bu sayede iş yeri sahibi tehlikeye maruz kalmamakta yada yanlış alarmlarla boşuna tedirgin olmamakta ve emniyet kuvvetleri de yanlış alarmlarla vakit kaybetmemektedir.

Günümüzde hırsızlık ve gasp olayları artmıştır. Bunun doğal sonucu olarak güvenlik sistemlerine olan gereksinim daha çok ortaya çıkmıştır. Gasp olaylarını dikkate alırsanız, sadece alarm sistemi kurdurarak tam bir güvenlikten söz etmek doğru değildir. Merkeze bağlı olmayan bir alarm sistemi siz yokken hırsız girdiğinde veya yangın çıktığında alarmın tek başına çalması pek bir şey ifade etmeyecektir. Bu durumlarda, mevcut alarm sistemini Alarm Merkezi bağlantısı ile tam bir güvenlik unsuru haline getirmek mümkündür. Böyle bir durumda merkezdeki uzmanlar derhal size ve olaya müdahale etmesini istediğiniz diğer kişilere ulaşacaktır. 

Alarm İzleme Merkezi işyerinizi alarm sisteminiz sayesinde 24 saat 365 gün kesintisiz denetler. Size aynı zamanda “OTOKONTROL” imkanı sağlar. Bu şekilde doğrudan olayın içinde olan yılda 9000 hatalı alarma müdahale etmek zorunda kalan Emniyet Güçleri bu yükten kurtulacak, kendilerine ulaşan “doğrulanmış” bilgiye müdahale edecektir.

Bu sistem aynı zamanda Avrupa ve Amerika’ da uygulanan sistemdir. Konunun sigortacılık sistemi ve çıkarılan Avrupa Birliği Uyum yasaları ile ilişkisi vardır.

Çalıştığınız Alarm İzleme Merkezin’ den memnun olmazsanız dilediğinizde bir başka firmayla çalışabilirsiniz. Mevcut alarm sisteminizin revizyonu yapılarak yeni sisteme bağlantısı yapılabilir.

Alarm İzleme Merkezi, haftada 7 gün / 24 saat boyunca ulaşabileceğiniz, herhangi bir olası istenmeyen durum karşısında başkalarını haberdar edebileceğiniz bir haberleşme olanağıdır. Buradaki amaç, olası risklerin gerçekleşmesi durumunda yetkililere bilgi aktarmak ve olaya müdahale edilmesini temin etmektir.

Alarm sistemleri günümüzde konutlarda ve işyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ancak alarm sistemleri tek başına tam bir koruma sağlayamazlar. Örneğin, siz evde yokken evinizde yangın çıkarsa alarm sisteminiz hemen devreye girebilir, fakat alarma müdahale edecek birileri bulunmazsa sirenlerin çalması pek bir anlam ifade etmez.

İşte bu ve buna benzer birçok noktada Alarm İzleme Merkezimizdeki sistem devreye girer. Alarm İzleme Merkezine bağlıysa, lokal sirenler devreye girmese bile, yangın sinyali en geç 20 saniye içerisinde Alarm Haber Alma Merkezimize ulaşır. Buradaki görevli operatörümüz, olayı sizin önceden bildirmiş olduğunuz telefon numaralarına ve güvenlik birimlerine anında bildirir. Böylece alarm sisteminiz, dolayısıyla eviniz, işyeriniz, deponuz vb. 24 saat İzleme altında tutulmuş olur.

Ayrıca, sadece yangın ve güvenlikle alakalı değil,24 saat gözetime ihtiyaç duyulan her türlü kritik değer Alarm İzleme Merkezinden kontrol edilebilir. Abone tarafındaki alarm sisteminin panel ve kominikatörüne bağlı olarak, Alarm İzleme Merkezine yangın, baskın, soygun, tıbbi alarm, su baskını, açılış kapanış ve servis ile ilgili bilgiler iletilebilir.

Sistemlerin Açılış-Kapanış özelliği ile hangi kullanıcının ne zaman Açılış-Kapanış yaptığı belirlenebilir. Böylece çok kullanıcılı sistemlerde kendi içinden soyulma riski ortadan kalkar. Açılış-Kapanış saatleri ile işyeri mesai saatleri puantajı çıkarılabilir. Alarm İzleme Merkezine servis ile ilgili mesajların gelmesi ile yanlış alarmlar büyük ölçüde azaltılabilir ve servis zamanından tasarruf sağlanabilir.
Alarm İzleme Merkezi Nasıl Çalışır ?

Alıcılara bağlı bilgisayarlarda çözümlenen bu sinyaller AİM operatörleri tarafından ilgili kurum yada kişilere bildirilir.

Alarm  panelleri, sisteme kablo yardımı ile ya da kablosuz olarak bağlanmış değişik amaçlı detektörlerden (hareket, ses, ısı, duman, titreşim, gaz, su, alev) ya da direk uyarı düğmelerinden almış oldukları sinyalleri ve periyodik kontrol sinyallerini bağlı bulunan telefon hattı ve/veya tesis edilmişse GSM/GPRS modül üzerinden birkaç saniye içerisinde Alarm İzleme Merkezindeki alıcılara (receiver) iletir.

Telefon ile GSM / GPRS hatları ilgili kuruluşların  sorumluluğunda olup; oluşan arızalardan kaynaklanan bilgi kayıplarından ve merkeze ulaştırılmayan mesaj ve bilgilerden merkezimiz sorumlu değildir.

Neden 7/24 Alarm İzleme Merkezi Hizmeti

 Alarm İzleme Merkezi, abonelerine hırsızlık, soygun, yangın, su baskını, vb gibi tehdit oluşturan durumlarda ev/işyerinde kurulu olan alarm sistemindeki alarm paneli ile iletişim kurarak 7/24 saat korunmalarını sağlar.

Günümüzde alarm sistemleri artık herhangi bir alarm merkezine bağlı değilse, profesyonel bir korunma söz konusu olmamaktadır. Alarm siteminde alarm oluşması durumunda, en geç 20 sn içerisinde bilgiler Alarm Merkezimizdeki özel cihazlara telefon hattı üzerinden ulaşır. Alarm merkezimize ulaşan bu sinyaller doğrultusunda, önceden alınan iletişim bilgileri sayesinde abonemiz aranır ve İzleme merkezimiz ile abonemiz arasında parola doğrulaması yapılarak olay süzgeçten geçirilir. Böylece alarmın niteliği belirlenmiş olur. aynı anda da deneyimli operatörlerimiz alarmın özelliğine göre gerekli mercilere (polis, ambulans, itfaiye) ulaşarak olay yerine sevk edilmesini sağlar.

Bu ihbarlarda aboneler ile yapılan görüşmeler ayrıca polis, jandarma ve diğer mercilerle yapılan görüşmelerin ses kayıtları İzleme merkezimiz tarafından saklanmaktadır.

Aynı zamanda da İzleme merkezimiz gelen sinyaller aracılığı ile sistemin sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Müşteri arızayı farketmese dahi herhangi bir sorunda abone aranıp haber verilir ve aynı anda da abonemize teknik ekip yönlendirilmesi yapılır.

AİM ile aboneler arasında telefon görüşmelerinde abonelerin belirlediği parolalar kullanılır. Bu çift taraflı güvenlik önlemi sayesinde operatörlerin yanıltılması önlenir. Kullanıcının parolayı yanlış söylemesi veya unutması durumunda AİM operatörleri abonenin adresine derhal polisi yönlendirir.

Evde tek başına yaşayan kişilerin de sağlığını tehdit eden olaylarda Alarm İzleme Merkezi hayat kurtarabilir. Kişi, evinde karşılaştığı bir sağlık probleminde ( kalp krizi, düşme, v.b. ) panik butonuna basarak Alarm İzleme merkezine sinyal gönderebilir. Bu sinyali alan Alarm İzleme Merkezi;  bir akrabasını, aile doktorunu, hastahaneyi ve cankurtaranı bir an önce olay yerine intikal ettirerek bir an önce gerekli müdahalenin yapılmasını sağlar.

Devre Alarm İzleme Merkezi  (AİM)

Güvenli yaşam kavramını hayata geçiren Devre Alarm İzleme Merkezi , kendisine bağlı bulunan abonelere ait güvenlik panellerinin 7 gün 24 saat esasına göre telefon hatları yardımı ile uzaktan elektronik ortamda izlenmesi esasına göre çalışan, T.C. İçişleri Bakanlığının 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun 5 ‘inci maddesi uyarınca yapılanmasını tamamlamış, emniyet birimleri ile ortak çalışan ve resmi makamlar tarafından sürekli denetlemelere tabi tutulan İçişleri Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş yarı resmi bir kuruluştur.

Abonelerimize ait tüm bilgi(sistemin kurulu olup olmadığı dahil)  ve belgeler gizlidir Bilgiler, sadece YETKİLİ PAROLA karşılığı paylaşılır. PAROLA ALINMADAN HİÇBİR İŞLEM YAPILMAZ. Yazışmalarımız “Hizmete Özel” dereceli gizliliğe sahiptir. Tüm çalışanlarımız güvenlik sorgulamasından geçirilmiş kişilerdir ve her biri yine İçişleri Bakanlığı’nın onay yazısı ile göreve başlatılmışlardır.

Çok gelişmiş bir bilgisayar ve yazılım alt yapısına sahip merkezimiz, yasalardan aldığı yetki ve sorumlulukla alarm takip, kontrol ve programlama hizmetleri sunmaktadır.

Devre Alarm İzleme Merkezi en temel ihtiyacınız olan alarm sisteminizi 7 gün 24 saat esasına göre kesintisiz olarak izler, kontrol eder, kendinizi ve sevdiklerinizi daha da fazla güvende hissetmenizi sağlamak için çok sayıda özel raporlamayı sunar. Böylelikle sizin alarm sisteminiz de maksimum verim ve fayda sağlamanızı amaçlar.

Alarm Sinyallerinin İzlenmesi

Alarm sisteminin üretmiş olduğu tüm sinyallerin (yangın, hırsızlık, su baskını, gaz kaçağı, panik alarmı, sağlık alarmı, duress code, sabotaj, açılış, kapanış, test sinyali, elektrik kesintisi gibi) PSTN (Telekom hattı), GSM/GPRS TCP/IP gibi iletişim araçları üzerinden alarm izleme merkezine ulaşması ve ulaşan bu sinyallerin, izleme merkezi Receiver ve otomasyon yazılımı aracılığı ile filitre edilerek izleme merkezi operatörleri tarafından  gerekli emniyet birimleri ve abonelere bildirilmesi aşağıdaki gibi olmaktadır.

    • Panik Alarmı (Gaz / Soygun): Sessiz alarmdır. Mekanda alarm çaldırmadan izleme merkezine sinyal gönderilir. Panik alarmı alınan adrese derhal emniyet birimleri yönlendirilir.

 

    • Baskı Altında(Duress Code): Sisteme girilen bu şifre mekanda alarm çaldırmamakta olup izleme merkezine içeriye zorlama ile girildiğine dair sinyal göndermektedir.Sinyalin alındığı adrese derhal emniyet birimleri yönlendirilir.

 

    • Yangın Alarmı: Belirtilmiş olan adrese en yakın itfaiye birimi yönlendirilir, aboneye bilgi verilir.

 

    • Hırsızlık Alarmı: Hırsızlık alarmı durumunda belirtilen adrese emniyet birimleri yönlendirilir ve eş zamanlı olarak aboneye bilgi verilir.

 

    • Sağlık Alarmı: Aboneden gelen çağrı sinyali doğrultusunda belirtilen adrese ambulans yönlendirilir. Önceden belirlenmiş olan yakınlarına ve doktoruna bilgi verilir.

 

    • Su Baskını Alarmı: Aboneye bilgi verilir, gerekli durumlarda belediye veya afet koordinasyon merkezine bilgi verilir.

 

    • Gaz Kaçağı Alarmı: Gaz kaçak sinyali alındığı anda aboneye bilgi verilir. Gerekli durumlarda gaz dağıtım şirketine ve itfaiyeye bilgi verilir.

 

    • Sabotaj Alarmı: Belirtilen adrese emniyet birimleri yönlendirilir aboneye ve teknik servise bilgi verilir.

 

    • Zayıf Akü Sinyali:Abone ve teknik servise bilgi verilerek sistemin çalışır vaziyette bulunması sağlanır.

 

    • Elektrik Kesintisi: Sistemin kurulu olduğu mekandan alınan elektrik kesinti sinyali abonenin isteği doğrultusunda gerekli yerlere bildirilir.

 

    • Alarm Sistemi Açılış Takibi: Belirtilen saatler dışında sistemin açılması (mesai saati dışında, tatil günleri vs.) ve/veya belirtilen saatte alarm sisteminin açılmaması durumunda aboneye bilgi verilmesi.

 

    • Alarm Sisteminin Kapanış Takibi: Belirtilen saatte alarm sisteminin kapanmaması ve/veya belirtilen saatten önce kapanması durumunda aboneye bilgi verilmesi.

 

    • Raporlama: Alarm sisteminden izleme merkezine ulasan tüm sinyaller ve bu sinyallerin değerlendirme raporları aboneye haftalık yada aylık olarak e-posta ile ulaştırılır.

 

Devre Alarm İzleme Merkezi’nden Alacağınız Hizmetler

    • Soygun, hırsızlık,yangın ve panik durumlarında mekan sahibi ve ilgili merciler derhal aranır.

 

    • Belirttiğiniz saatlerde sistemi kurmazsanız AİM operatörü aramanızı istediğiniz sistem kullanıcılarını arayacak ve sistemin neden kurulmadığını sisteme işleyecektir. Bu bilgiler aylık aktivite raporunda müşterilere gönderilecektir.

 

    • Belirttiğiniz saatlerde sistemi kapatmazsanız AİM operatörü aramanızı istediğiniz sistem kullanıcılarını arayacak ve sistemin neden kapatılmadığını sisteme işleyecektir. Bu bilgiler aylık aktivite raporunda müşterilere gönderilecektir.

 

    • AİM operatörleri size 24 saat teknik asistanlık hizmeti verir. (Şifre değiştirilmesi, alarmın kurulması veya kapatılması esnasında meydana gelebilecek sorunların giderilmesi v.b.)

 

    • AİM aboneye verilmesi gereken her servisin bir kopyasını bilgisayar ağında tutarak o aboneye ait yıllık servis raporunu sunabilir. Bu servis formları taahhüt firmalarına elektronik ortamda iletilebilir.

 

    • Çalışma yapılmayacak olan gün var ise (Pazar günü, bayramlar v.s.) belirtildiği takdirde şifre bilinse dahi içeri girişe izin verilmez. Yetkili kişi derhal aranarak bilgilendirilir.

 

    • İstediğiniz saatte AİM operatörünü arayarak parola karşılığında alarm sisteminizin kapalı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

 

    • Alarm sisteminde oluşabilecek arızalar (Elektrik kesilmesi, Akü azalması, Detektör pil azalması v.s.) birkaç saniye sonra AİM operatörü tarafından size iletilir.

 

    • Sistemi tehdit altında kapatmış iseniz AİM operatörü tarafından polis derhal olay yerine yönlendirilir. (tehdit şifresi)

 

    • Aylık Aktivite raporunda hangi kullanıcının sistemi kurup kapattığını isimleriyle birlikte raporlanması.

 

    • Her saat başı hat kontrolü (Opsiyonel, Telefon hattı arızası) sistem tarafından yapılmaktadır ve problem var ise size bildirilmektedir.

 

    • Alarm sistemi kapalıyken panik tuşundan gelen sinyallerde AİM operatörü tarafından olay yerine derhal polis yönlendirilir.

 

    • Şifre bilinse dahi sizin istediğiniz saatler dışında korunan mekana giriş izni verilmez. Olay derhal yetkiliye bildirilir.

 

    • İstenildiği takdirde istenilen şubelerinizin aylık sinyal grafiği size gönderilir.

 

    • Raporlarda alarm çaldı ise veya alarm sistemi kurulmadı ise AİM operatörü tarafından uygulanan prosedür, yapılan işlem aylık aktivite raporunda belirtilir. AİM’ ne gelen aylık sinyaller isteğinize uygun olarak, size e-mail, faks veya posta yoluyla ay sonunda gönderilir.

 

    • E-Mail ve Faks günlük, haftalık veya aylık olarak gönderilebilir. E-mail ve posta adresleri birden çok olabilir

 

    • AİM aboneliği biten aboneleri sistemden silmez. Daha sonra tekrardan hizmet almayı isteyebileceği düşünülerek arşivde saklayarak tekrar abonelik başlatılması istendiğinde arşivden alınarak hizmete kaldığı yerden devam edilir.

 

    • Alarm anında aranacak kişiler ve alarm sistemini çalıştıran kişiler sisteme ayrı ayrı kaydedilerek (sınırsız sayıda isim ve telefon) hizmetin daha kaliteli verilmesi sağlanır.